Program antymobbingowy dla organizacji STOP MOBBING
Nowość

Program antymobbingowy dla organizacji STOP MOBBING

Mobbing jest jak wirus, który
rozprzestrzenia się w szkole, w pracy,
w każdym środowisku. Musimy go powstrzymać.
Rzecznik Praw Dziecka

Napisz do nas
Jesteś zainteresowany/a tematem szkolenia, ale masz wątpliwości, zapraszam do kontaktu, każde szkolenie jest szyte na miarę.

Kompleksowy program antymobbingowy dla organizacji STOP MOBBING

Na czym polega program STOP MOBBING?

Oferujemy Państwu kompleksowy program antymobbingowy dla firm STOP MOBBING. Program oparty jest na wiedzy naukowej, z zakresu psychologii i prawa oraz bogatym doświadczeniu zawodowym.

Inspirowany jest wiedzą przekazaną przez światowej klasy specjalistów z zakresu przeciwdziałania mobbingowi: prof. Davida C. Yamadę – twórcę przepisów antymobbingowych w Stanach Zjednoczonych oraz dr Gary’ego Namie – pioniera w dziedzinie badań nad mobbingiem. Program STOP MOBBING to całościowe, kilkuetapowe podejście do mobbingu, które realnie pomaga w zwalczaniu tego zjawiska.

Co go wyróżnia?

Przeciwdziałanie mobbingowi nie powinno być jedynie działaniem doraźnym – reakcją na zaistniałe zagrożenia, ale działaniem stałym.Zgodnie z kodeksem pracy to pracodawca jest obowiązany do przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji i to na nim spoczywa odpowiedzialność za wystąpienie mobbingu. Może jednak z tej odpowiedzialności się uwolnić, jeśli wykaże, że właściwie przeciwdziałał mobbingowi.

Pracodawca powinien więc nie tylko przeciwdziałać tym nieprawidłowościom, ale także im zapobiegać. Odpowiedzią na ten obowiązek pracodawcy jest kompleksowy program STOP MOBBING, oparty na kilku krokach.

Diagnoza organizacji, analiza potrzeb i ryzyka związanego z wystąpieniem mobbingu i dyskryminacji.

Pierwszym krokiem jest zrozumienie funkcjonowania organizacji, jej struktury, sposobu komunikacji i historii. Zalecamy przeprowadzenie testu Organizacji Zdrowej Psychologicznie, opracowanego przez New Workplace Institute w Suffolk Law University w Bostonie. Na podstawie 8 kryteriów oceniane są obszary prawidłowego funkcjonowania organizacji i te, które potencjalnie mogą nieść ryzyko pojawienia się zarzutów o mobbing. Po tej analizie rekomendowane są dalsze działania.

Audyt regulacji wewnętrznych w zakresie przeciwdziałania mobbingowi.

Regulacje wewnętrzne, jak polityki antymobbingowe są niezbędnym krokiem w celu przeciwdziałania mobbingowi. Nie mogą być one jednak nieaktualne, niedostosowane do bieżącej sytuacji i potrzeb organizacji. Ważne jest to, by były systematycznie nowelizowane.

Opracowanie i wdrożenie polityki antymobbingowej.

Dzięki przeprowadzeniu dwóch pierwszych kroków, możliwe stanie się wdrożenie rozwiązań, które realnie pomogą Państwu w walce z mobbingiem i zapewnią bezpieczeństwo pracowników oraz całej organizacji.

Szkolenia lub webinaria z zakresu przeciwdziałania mobbingowi dla pracowników na wszystkich szczeblach oraz dla kadry zarządzającej i kierowniczej.

Celem szkoleń jest uświadomienie pracowników oraz kadry zarządzającej, czym jest mobbing i jak należy na niego reagować. Podczas szkoleń omówione zostaną nie tylko aspekty prawne mobbingu, ale także bardzo istotne aspekty psychologiczne.

Szkolenia lub webinaria dla pracowników i kadry zarządzającej z prawidłowej komunikacji.

Według Heinza Leymanna, pioniera w badaniach nad przemocą w pracy, mobbing to zaburzenie komunikacji. W związku z tym, konieczne jest zapewnienie prawidłowego modelu komunikacyjnego w organizacji, by zminimalizować ryzyko wystąpienia mobbingu.

Szczególnie pomocny jest model Komunikacji bez Przemocy (NVC), pozwalający na zbudowanie empatycznej i przyjaznej kultury organizacyjnej oraz efektywne rozwiązywanie konfliktów.

Webinaria wdrażające politykę antymobbingową.

Celem tego kroku jest zaznajomienie z wdrożoną polityką antymobbingową, tak, by nie była ona jedynie dokumentem, który pracownicy są zobowiązani podpisać.

Ważne, by pracownicy naprawdę byli zaznajomieni w procedurą, by wiedzieli, kiedy i w jakich okolicznościach mogą z niej skorzystać i zgadzali się z jej brzmieniem.

Monitorowanie wdrożonych rozwiązań i efektów szkoleń.

Rekomendujemy stałe monitorowanie zaproponowanych rozwiązań, pomoc w ich wdrożeniu i monitorowanie efektów szkoleń.

Stałe eksperckie wsparcie organizacji w kwestiach takich jak przyjmowanie skarg na mobbing, prowadzenie mediacji, prowadzenie Komisji ds. Relacji Pracowniczych.

W przypadku wystąpienia skargi na mobbing lub konfliktu oferujemy Państwu stałe eksperckie wsparcie, zarówno w przyjmowaniu skarg, rozpatrywaniu ich, prowadzeniu mediacji pracowniczych, a także postępowania wyjaśniającego przez tzw. Komisję ds. Relacji Pracowniczych.

Co zyskają Państwo dzięki zastosowaniu kompleksowego programu antymobbingowego STOP MOBBING?

1. Bezpieczeństwo pracowników i całej organizacji.

Mobbing jest formą przemocy psychicznej, która wywiera negatywny wpływ zarówno w sferze jednostkowego zdrowia psychicznego i fizycznego, jak i funkcjonowania całej organizacji.

Dzięki wprowadzeniu programu STOP MOBBING pracownicy mogą czuć się bezpiecznie, że podjęto wszelkie działania, by nie dopuścić do występowania tej formy przemocy.

2. Poprawa relacji pracowniczych

Wprowadzenie programu STOP MOBBING ma także wymierne korzyści dla relacji pracowniczych. Dzięki szkoleniom w zakresie komunikacji i rozwiązywania konfliktów oraz późniejszym monitorowaniu ich efektów, relacje pracownicze stają się harmonijne, a konflikty są na bieżąco rozwiązywane. Dzięki temu mają one charakter konstruktywny, a nie destrukcyjny.

3. Transparentność wdrożonych procedur

Program STOP MOBBING zakłada transparentność wdrożonych procedur, dzięki czemu każdy z pracowników będzie czuł odpowiedzialność za tworzenie zdrowej psychologicznie organizacji, wolnej od mobbingu.

Zapraszamy do kontaktu w celu zamówienia indywidualnej wyceny wdrożenia programu STOP MOBBING.

dr Karolina Czapska-Małecka