Udzielanie informacji zwrotnej pracownikowi w oparciu o metodę FUKO: aspekty prawne i psychologiczne.
Udzielanie informacji zwrotnej w pracy to nie tylko proces oceny, lecz także kluczowy element wzmacniający rozwój zawodowy. To most, który łączy obecne osiągnięcia z potencjałem przyszłego sukcesu.
dr Karolina Czapska-Małecka
Udzielanie informacji zwrotnej pracownikowi w oparciu o metodę FUKO
Prawidłowe udzielanie informacji zwrotnej to jedna z najważniejszych umiejętności menadżerskich. Dzięki konstruktywnie wyrażonemu feedbackowi pracownik ma szansę poznać swoje mocne strony oraz zrozumieć, które obszary wymagają dodatkowej uwagi i pracy.
Prawidłowo udzielona informacja zwrotna, w oparciu o sprawdzone metody i z intencją pozytywnego wpływu na bieżącą sytuację jest wielkim darem dla pracownika, nawet jeżeli jej wydźwięk początkowo odebrany jest jako trudny.
Systematyczne udzielanie informacji zwrotnej pomaga w budowaniu relacji między współpracownikami i pracodawcą oraz pozwala na uniknięcie nieporozumień i niejasności. Tym samym przyczynia się do wzmacniania zaangażowania i efektywności pracowników.
Prawidłowe udzielanie informacji zwrotnej jest jednak prawdziwą sztuką i wyzwaniem, ponieważ wymaga szerokiej, interdyscyplinarnej wiedzy.
Niezbędna jest tu znajomość technik udzielania informacji zwrotnej, ryzyka natury prawnej w wyrażaniu krytyki skierowanej wobec pracownika oraz wiedza psychologiczna z zakresu wzmacniania motywacji wewnętrznej pracowników.
Szkolenie „Udzielanie informacji zwrotnej pracownikowi w oparciu o metodę FUKO: aspekty prawne i psychologiczne” jako jedyne na rynku, dostarcza kompletnej wiedzy z zakresu prawa i psychologii w sztuce przekazywania feedbacku.
Do kogo skierowane jest szkolenie?
Szkolenie skierowane jest do pracodawców, osób zarządzających, kierowników działów, menadżerów, HR Business Partnerów, pracowników działów HR i działów personalnych oraz wszystkich pracowników, którzy w swojej praktyce zawodowej odpowiedzialni są za udzielanie informacji zwrotnej.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma
Co zyskujesz?
Jak będziemy pracować?
- Szkolenie prowadzone jest w oparciu o atrakcyjne metody pracy, bazujące na modelu nauki przez doświadczenie.
- Jasne i przejrzyste omówienie przepisów kodeksu pracy.
- Odgrywanie scenek i ćwiczeń zespołowych dotyczących udzielania informacji zwrotnej.
- Quizy
- Dyskusje
Program kursu
Prawidłowa komunikacja w pracy.
- Zasady prawidłowej komunikacji w środowisku pracy.
- Co to jest informacja zwrotna? Jakie są zasady udzielania informacji zwrotnej?
- Kiedy należy udzielić informacji zwrotnej?
Technika udzielania informacji zwrotnej: FUKO.
- Na czym polega technika FUKO?
- Dlaczego należy mówić w oparciu o fakty a wykluczać oceny, i w jaki sposób to zrobić?
- Ustosunkowanie się, jako ważny element wzmacniający wiarygodność. Gdzie przebiega granica mówienia o naszym stosunku do danej sytuacji?
- Jak mówić o konsekwencjach, by nie przypominały groźby?
- Korzyści – czyli co dobrego może wydarzyć się w przyszłości?
- Wyrażenie oczekiwań kluczem do dialogu.
Prawne aspekty udzielania informacji zwrotnej.
- Informacja zwrotna a krytyka pracownika. Cienka linia między krytyką a działaniami negatywnymi.
- Krytyka pracownika a zarzut mobbingu i dyskryminacji – kiedy krytyka pracownika przybiera znamiona zachowań negatywnych? Jakich sformułowań należy się wystrzegać?
- Prawne aspekty doceniania i motywowania pracowników.
Psychologiczne aspekty udzielania informacji zwrotnej.
- Jak wyrazić informację zwrotną, by wzmocnić zaangażowanie pracownika?
- Psychologiczne aspekty docenienia i motywacji wewnętrznej.
- Jak pracownik może usłyszeć informację zwrotną?
- Język potrzeb kluczem do zrozumienia pracownika.
O mnie - charakterystyka trenera
Dzień dobry, nazywam się dr Karolina Czapska-Małecka i zapraszam Cię serdecznie na kurs „Bądź dla siebie żyrafą”. Jestem pewna, że uczestnictwo w kursie doda Ci skrzydeł i pozwoli Ci obdarzyć siebie empatią.
Jestem psychologiem i prawnikiem, i łączę obie te dziedziny w jedną całość. Wierzę, że to, jak się komunikujemy wpływa na całe nasze życie, w tym też na płaszczyznę zawodową.
Jako psycholog odkryłam Porozumienie bez Przemocy i mówię o tym podejściu, jako potężnym narzędziu zmieniającym świat. NVC towarzyszy mi w mojej codzienności i pomaga mi czynić ją lepszą. Dzięki NVC poznaję siebie. Dlatego chcę podzielić się tą praktyczną wiedzą z Tobą.
Uczę zastosowania komunikacji empatycznej w relacjach z drugim człowiekiem, w tym w relacjach zawodowych, a także - z samym sobą.
Zobacz, co Uczestnicy moich kursów mówią o mnie i prowadzonych przeze mnie warsztatach. Zapraszam Cię do przestrzeni pełnej empatii. Tu nauczysz się być żyrafą dla samego/samej siebie.
Opinie kursantów
Zapraszam do zapisów!
BestsellerZapraszam do kontaktu:
- Skontaktuj się z nami, by wybrać dogodny termin szkolenia i otrzymać bezpłatną wycenę.
- Przed umówieniem szkolenia badamy potrzeby szkoleniowe grupy i dostosowujemy do nich program, formę i czas trwania szkolenia.