Udzielanie informacji zwrotnej pracownikowi w oparciu o metodę FUKO: aspekty prawne i psychologiczne.
Bestseller

Udzielanie informacji zwrotnej pracownikowi w oparciu o metodę FUKO: aspekty prawne i psychologiczne.

Udzielanie informacji zwrotnej w pracy to nie tylko proces oceny, lecz także kluczowy element wzmacniający rozwój zawodowy. To most, który łączy obecne osiągnięcia z potencjałem przyszłego sukcesu.
dr Karolina Czapska-Małecka

Napisz do nas
Jesteś zainteresowany/a tematem szkolenia, ale masz wątpliwości, zapraszam do kontaktu, każde szkolenie jest szyte na miarę.
Platforma Zoom Online / Stacjonarnie / Hybrydowo

Udzielanie informacji zwrotnej pracownikowi w oparciu o metodę FUKO

Prawidłowe udzielanie informacji zwrotnej to jedna z najważniejszych umiejętności menadżerskich. Dzięki konstruktywnie wyrażonemu feedbackowi pracownik ma szansę poznać swoje mocne strony oraz zrozumieć, które obszary wymagają dodatkowej uwagi i pracy.

Prawidłowo udzielona informacja zwrotna, w oparciu o sprawdzone metody i z intencją pozytywnego wpływu na bieżącą sytuację jest wielkim darem dla pracownika, nawet jeżeli jej wydźwięk początkowo odebrany jest jako trudny.

Systematyczne udzielanie informacji zwrotnej pomaga w budowaniu relacji między współpracownikami i pracodawcą oraz pozwala na uniknięcie nieporozumień i niejasności. Tym samym przyczynia się do wzmacniania zaangażowania i efektywności pracowników.

Prawidłowe udzielanie informacji zwrotnej jest jednak prawdziwą sztuką i wyzwaniem, ponieważ wymaga szerokiej, interdyscyplinarnej wiedzy.

Niezbędna jest tu znajomość technik udzielania informacji zwrotnej, ryzyka natury prawnej w wyrażaniu krytyki skierowanej wobec pracownika oraz wiedza psychologiczna z zakresu wzmacniania motywacji wewnętrznej pracowników.

Szkolenie „Udzielanie informacji zwrotnej pracownikowi w oparciu o metodę FUKO: aspekty prawne i psychologiczne” jako jedyne na rynku, dostarcza kompletnej wiedzy z zakresu prawa i psychologii w sztuce przekazywania feedbacku.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

Szkolenie skierowane jest do pracodawców, osób zarządzających, kierowników działów, menadżerów, HR Business Partnerów, pracowników działów HR i działów personalnych oraz wszystkich pracowników, którzy w swojej praktyce zawodowej odpowiedzialni są za udzielanie informacji zwrotnej.

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma

  1. interdyscyplinarną, kompleksową wiedzę przekazaną przez prawnika i psychologa specjalizującego się w sprawach pracowniczych.
  2. certyfikat uczestnictwa.
  3. bogate materiały szkoleniowe.
  4. możliwość konsultacji z Trenerem po zakończeniu szkolenia.

Co zyskujesz?

  1. Zdobędziesz wiedzę, jak prawidłowo udzielać informacji zwrotnej.
  2. Dowiesz się, na czym polega technika FUKO.
  3. Zdobędziesz wiedzę niezbędną do motywowania pracowników.
  4. Masz pewność, że działasz zgodnie z prawem. Poznasz granicę między niezgodną z prawem krytyką a konstruktywnym wskazywaniem obszarów do poprawy przez pracownika.

Jak będziemy pracować?

Wykład i omówienie przepisów oraz orzecznictwa to nie wszystko! Celem szkolenia jest przede wszystkim praktycznych umiejętności niezbędnych do prawidłowego udzielania informacji zwrotnej.
  1. Szkolenie prowadzone jest w oparciu o atrakcyjne metody pracy, bazujące na modelu nauki przez doświadczenie.
  2. Jasne i przejrzyste omówienie przepisów kodeksu pracy.
  3. Odgrywanie scenek i ćwiczeń zespołowych dotyczących udzielania informacji zwrotnej.
  4. Quizy
  5. Dyskusje

Program kursu

Prawidłowa komunikacja w pracy.

  • Zasady prawidłowej komunikacji w środowisku pracy.
  • Co to jest informacja zwrotna? Jakie są zasady udzielania informacji zwrotnej?
  • Kiedy należy udzielić informacji zwrotnej?

Technika udzielania informacji zwrotnej: FUKO.

  • Na czym polega technika FUKO?
  • Dlaczego należy mówić w oparciu o fakty a wykluczać oceny, i w jaki sposób to zrobić?
  • Ustosunkowanie się, jako ważny element wzmacniający wiarygodność. Gdzie przebiega granica mówienia o naszym stosunku do danej sytuacji?
  • Jak mówić o konsekwencjach, by nie przypominały groźby?
  • Korzyści – czyli co dobrego może wydarzyć się w przyszłości?
  • Wyrażenie oczekiwań kluczem do dialogu.

Prawne aspekty udzielania informacji zwrotnej.

  • Informacja zwrotna a krytyka pracownika. Cienka linia między krytyką a działaniami negatywnymi.
  • Krytyka pracownika a zarzut mobbingu i dyskryminacji – kiedy krytyka pracownika przybiera znamiona zachowań negatywnych? Jakich sformułowań należy się wystrzegać?
  • Prawne aspekty doceniania i motywowania pracowników.

Psychologiczne aspekty udzielania informacji zwrotnej.

  • Jak wyrazić informację zwrotną, by wzmocnić zaangażowanie pracownika?
  • Psychologiczne aspekty docenienia i motywacji wewnętrznej.
  • Jak pracownik może usłyszeć informację zwrotną?
  • Język potrzeb kluczem do zrozumienia pracownika.

O mnie - charakterystyka trenera

Dzień dobry, nazywam się dr Karolina Czapska-Małecka i zapraszam Cię serdecznie na kurs „Bądź dla siebie żyrafą”. Jestem pewna, że uczestnictwo w kursie doda Ci skrzydeł i pozwoli Ci obdarzyć siebie empatią.

Jestem psychologiem i prawnikiem, i łączę obie te dziedziny w jedną całość. Wierzę, że to, jak się komunikujemy wpływa na całe nasze życie, w tym też na płaszczyznę zawodową.

Jako psycholog odkryłam Porozumienie bez Przemocy i mówię o tym podejściu, jako potężnym narzędziu zmieniającym świat. NVC towarzyszy mi w mojej codzienności i pomaga mi czynić ją lepszą. Dzięki NVC poznaję siebie. Dlatego chcę podzielić się tą praktyczną wiedzą z Tobą.

Uczę zastosowania komunikacji empatycznej w relacjach z drugim człowiekiem, w tym w relacjach zawodowych, a także - z samym sobą.

Zobacz, co Uczestnicy moich kursów mówią o mnie i prowadzonych przeze mnie warsztatach. Zapraszam Cię do przestrzeni pełnej empatii. Tu nauczysz się być żyrafą dla samego/samej siebie.

Najnowsze

Opinie kursantów

Zapraszam do zapisów!

Bestseller

Zapraszam do kontaktu:

  1. Skontaktuj się z nami, by wybrać dogodny termin szkolenia i otrzymać bezpłatną wycenę.
  2. Przed umówieniem szkolenia badamy potrzeby szkoleniowe grupy i dostosowujemy do nich program, formę i czas trwania szkolenia.