NVC Komunikacja empatyczna w szkole
Jeśli nie przywiązujemy wagi do naszych potrzeb, może się okazać, że dla innych też nie
będą one ważne.
Marshall Rosenberg
Komunikacja empatyczna w szkole w oparciu o NVC
Szkoła to miejsce wzrostu i rozwoju, jednak zdarzają się tam konflikty i niejasności, zarówno między uczniami, nauczycielami i rodzicami.
Jednym ze sposobów na poprawę komunikacji w szkole i zbudowanie kultury organizacji opartej na współpracy jest wdrożenie metody Non-Violent Communication wśród Twoich pracowników.
NVC (Non-Violent Communication, czyli Porozumienie bez Przemocy) to metoda komunikacyjna autorstwa amerykańskiego doktora psychologii Marshalla Rosenberga. Dzięki jej stosowaniu możliwe jest jasne i precyzyjne porozumiewanie się z innymi, z poszanowaniem potrzeb swoich oraz drugiej strony, przy jednoczesnym zachowaniu postawy empatycznej i asertywnej.
Ale NVC to nie tylko metoda komunikacji. To także filozofia podejścia do życia, do drugiego człowieka i do samego siebie. Dlatego Porozumienie bez Przemocy sprawdza się w wielu obszarach, w tym szczególnie dobrze – w sprawach pracowniczych i w życiu organizacji, w szkołach.
Jak NVC może pomóc w Twojej szkole? Dzięki NVC uczymy się wyrażania potrzeb i dostrzegania potrzeb drugiej osoby. Dzięki temu możliwe staje się konstruktywne rozwiązywanie konfliktów, otwarta komunikacja, udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej, tworzenie kultury organizacyjnej opartej na współpracy. A to wszystko po to, by stworzyć przyjazne miejsce pracy i nauki dla nauczycieli oraz uczniów.
Do kogo skierowane jest szkolenie?
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkół podstawowych, ponadpodstawowych, do nauczycieli akademickich, dyrektorów placówek edukacyjnych.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma
Co zyskujesz?
Jak będziemy pracować?
- Odgrywanie scenek i ćwiczeń zespołowych.
- Case study.
- Część teoretyczna.
- Quizy
- Dyskusje
Program kursu
NVC wprowadzenie do komunikacji empatycznej.
- NVC jako język życia. Dlaczego NVC to narzędzie idealne dla placówek edukacyjnych?
- Postawa żyrafy i szakala – co robić, by stać się żyrafą?
- Czym jest asertywność. Jak komunikować się asertywnie na co dzień?
Fakty, uczucia, potrzeby, prośby.
- Budowanie komunikatu opartego na faktach, uczuciach, potrzebach i prośbach.
- Fakty a oceny – czy ocena jest domeną szkoły? Nauka języka faktów.
- Uczucia i potrzeby kluczem do zrozumienia siebie i innych.
- Oczekiwania i prośby. Jak prosić, by nas usłyszano?
Kultura wzbogacania życia.
- Kultura wzbogacania życia i kultura dominacji – jak zbudować kulturę opartą na zaufaniu w szkole?
- Jak nie ulegać agresywnym zachowaniom i zachować spokój i empatię, nawet w trudnych sytuacjach?
- Empatyczne podejście do konfliktu.
- Trening empatycznego słuchania.
Bądź dla siebie żyrafą.
- Obdarz siebie empatią. Czyli budowanie siły i zrozumienia w komunikacji.
- Zrozum swoje uczucia i potrzeby, a łatwiej porozumiesz się z innymi.
O mnie - charakterystyka trenera
Dzień dobry, nazywam się dr Karolina Czapska-Małecka i zapraszam Cię serdecznie na kurs „Bądź dla siebie żyrafą”. Jestem pewna, że uczestnictwo w kursie doda Ci skrzydeł i pozwoli Ci obdarzyć siebie empatią.
Jestem psychologiem i prawnikiem, i łączę obie te dziedziny w jedną całość. Wierzę, że to, jak się komunikujemy wpływa na całe nasze życie, w tym też na płaszczyznę zawodową.
Jako psycholog odkryłam Porozumienie bez Przemocy i mówię o tym podejściu, jako potężnym narzędziu zmieniającym świat. NVC towarzyszy mi w mojej codzienności i pomaga mi czynić ją lepszą. Dzięki NVC poznaję siebie. Dlatego chcę podzielić się tą praktyczną wiedzą z Tobą.
Uczę zastosowania komunikacji empatycznej w relacjach z drugim człowiekiem, w tym w relacjach zawodowych, a także - z samym sobą.
Zobacz, co Uczestnicy moich kursów mówią o mnie i prowadzonych przeze mnie warsztatach. Zapraszam Cię do przestrzeni pełnej empatii. Tu nauczysz się być żyrafą dla samego/samej siebie.
Opinie kursantów
Zapraszam do zapisów!
BestsellerZapraszam do kontaktu:
- Skontaktuj się z nami, by wybrać dogodny termin szkolenia i otrzymać bezpłatną wycenę.
- Przed umówieniem szkolenia badamy potrzeby szkoleniowe grupy i dostosowujemy do nich program, formę i czas trwania szkolenia.